Home Samen in beweging Klantverhalen Remote oplossingen als nieuwe norm
Remote oplossingen als nieuwe norm
Samen in beweging tag corner

Bijzondere tijden vragen om bijzondere oplossingen. Want hoe hou je rekening met het nieuwe normaal, hoe realiseer je probleemloos inbedrijfstellingen en hoe borg je nieuwe veiligheidsstandaarden? Als in 2020 iets duidelijk is geworden, dan is het dat Actemium industriële klanten onder alle omstandigheden vooruit helpt. Client Manger Peter Post Uiterweer vertelt over de onstuitbare ontwikkeling van remote werken.

Het leveren van support op afstand is iets waar Actemium al jaren op is ingesteld en waar we ruime ervaring in hebben. “Tijdens de lockdown eerder dit jaar zijn we dus niet in de paniekstand geschoten. Onze industriële klanten hadden ons harder nodig dan ooit. Neem de voedingsmiddelenproducenten: ze moesten blijven leveren, maar hadden ineens te maken met allerlei beperkingen. Hoe we binnen de anderhalvemetereconomie toch de inbedrijfstellingen regelden? Door connectiviteit op afstand”, vertelt Peter Post Uiterweer. 

Ook maar meteen optimaliseren

De conventionele inbedrijfstelling maakte in rap tempo plaats voor een inbedrijfstelling op afstand. Peter Post Uiterweer: “Klanten hebben het gevoel dat de engineer hen op de bedrijfslocatie ondersteunt, terwijl hij zich op afstand bevindt. We zouden Actemium niet zijn als we niet meteen de kans hadden aangegrepen om de remote inbedrijfstellingen te optimaliseren door nog meer connectiviteit en samenwerking in te passen. Er liggen voor producenten nieuwe kansen om de productiviteit van productielijnen te verhogen. Voor OEM’ers regelen we het zo dat we meteen de productiviteit van hun installed base versterken.”

Bekijk de video!

Beweging is vooruitgang. Vooral in deze uitdagende tijd. Alles op alles om juist nu de industrie vooruit te duwen.

Levend te houden. Veiligheid en gezondheid op het allerhoogste niveau. Alleen zo maken we verantwoorde stappen. Die kansrijke industriële toekomst is er nog steeds. Samen met Actemium blijf je in de race. Beweeg je mee? 

Van cleanrooms tot levensechte trainingen

Niet alleen de remote inbedrijfstellingen namen in 2020 een vlucht. “Toen het coronavirus in Nederland aan het licht kwam, plaatste en installeerde Actemium wereldwijd als eerste cleanrooms in de kritieke industriële omgevingen, in nauwe samenwerking met cleanroom paneelbouwers. Van een heel andere orde zijn onze remote trainingen en opleidingen. Hier zetten we virtual en augmented reality voor in. We waren al jaren bezig om dit type trainingen te ontwikkelen en hebben veel levensechte opleidingen voor de industrie in de aanbieding”, vertelt de Client Manager.

Toen het coronavirus in Nederland aan het licht kwam, plaatste en installeerde Actemium wereldwijd als eerste cleanrooms in de kritieke industriële omgevingen.

De nieuwe veiligheidsstandaard

Een ander belangrijk thema van dit moment is het waarborgen van de veiligheidsstandaarden. Want wat als er zich een derde of misschien wel vierde golf van het coronavirus aandient? Peter Post Uiterweer: “Een nieuwe golf betekent dat we ons voorlopig definitief moeten aanpassen. Kortom: er gaan standaard nieuwe veiligheidsaspecten op locatie gelden. Als marktleider in automatisering, digitalisering en cyber security adviseren we om de risico’s opnieuw te inventariseren, zodat je de veiligheid waarborgt. Er is op dit gebied veel te doen en te bereiken.” 

Ongekend hoog service niveau off-site

Al met al heeft Actemium de afgelopen periode op vele fronten voortvarende stappen gezet. “Bovenstaande (remote) ontwikkelingen zijn in een stroomversnelling geraakt. We hebben al onze professionaliteit ingezet om te zorgen dat onze service- en kwaliteitslevels remote van dezelfde kwaliteit zijn als dat we bij onze klanten op de site leveren. We zijn er trots op dat dat lukt”, stelt Peter Post Uiterweer.

We hebben al onze professionaliteit ingezet om te zorgen dat onze service- en kwaliteitslevels remote van dezelfde kwaliteit zijn als dat we bij onze klanten op de site leveren.

Alsof we er altijd zijn

Software Engineer Wouter van de Koppel vult aan: “We zijn in staat om met onze klanten mee te denken. Wanneer de operator van een van onze internationale klanten naar bed gaat en de volgende ochtend weer aan de productielijn staat, draait de fabriek alweer op de nieuwste software. Onze virtual en augmented reality-oplossingen spreken bovendien tot de verbeelding. We zijn in staat om klanten in de fabriek rond te leiden en trainingen te geven die de realiteit benaderen.” 

Meer weten over remote oplossingen die het beste passen bij jouw situatie? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.
Wellicht is onze gratis one pager interessant:

Lees hoe we samen met onze klanten invulling geven aan actuele vraagstukken en thema’s.