Home Samen in beweging Klantverhalen Via haarscherpe visual werkprocessen optimaliseren
Samen in beweging
Via haarscherpe visual werkprocessen optimaliseren
Samen in beweging tag corner

Wie zit er niet te wachten op een verhelderende grafische weergave van de bedrijfsprocessen? Een haarscherpe visual, waarin je ziet wat er gebeurt, welke afdelingen van elkaar afhankelijk zijn en waar het beter kan? Dit is precies wat de nieuwe tooling voor het modelleren van bedrijfsprocessen regelt. “Procestechnologen en plant managers hebben hiermee concreet beeld van hun werkprocessen in handen. Zo ben je op weg naar procesoptimalisatie”, vat Client Manager Bas Hazewinkel de meerwaarde van de tooling samen.

Actemium biedt niet alleen technische oplossingen voor industriële klanten. Bas Hazewinkel: “Vanzelfsprekend  zorgen we er altijd voor dat onze klanten beschikken over de beste technieken, installaties en processen. Maar onze technische wereld is groter dan dat. Wie zich blijvend wil verbeteren, kijkt verder dan de techniek. Durft een stap terug te zetten en neemt de processen onder de loep.”

Ineens is er overzicht

De waan van de dag binnen de industrie is immers groter dan ooit. Daarom is het zaak om overzicht te houden. Actemium biedt hiervoor een uitstekende tooling: “We zorgen voor een grafisch overzicht van wat er nu binnen je fabriek gebeurt. Het komt erop neer dat we een werkproces, datastroom, informatiestroom of productstroom uittekenen. Via deze visual heb je een praatstuk in handen dat iedereen begrijpt. Iedereen ziet in een oogopslag hoe processen lopen, welke manier afdelingen van elkaar afhankelijk zijn en waar het mis kan gaan.”

We zorgen voor een grafisch overzicht van wat er nu binnen je fabriek gebeurt. Het komt erop neer dat we een werkproces, datastroom, informatiestroom of productstroom uittekenen.

Iedereen betrekken

Deze tooling voor het modelleren van je bedrijfsprocessen werkt verhelderend. “Het loont om als procestechnoloog of plant manager op deze manier stil te staan bij de werkelijke situatie”, ervaart de Client Manager. “Vaak heb je zelf al wel beeld bij de situatie. Maar hoe breng je dit nu helder over richting je omgeving, op een manier die voor alle afdelingen en functies te begrijpen is. Dat is lastig en dus bieden we deze visuele tool.”

Krachtige universele taal

Laat gaan de vele Excel sheets, rapportages en gesprekken. Een visualisatie van de bedrijfsprocessen is vele malen effectiever. “Je communiceert hiermee in een universele taal. Alle betrokkenen zien de processen in beeld. Dat maakt het ook veel gemakkelijker om te zien waar het beter kan en waarom. Je geeft de organisatie bovendien de mogelijkheid om mee te denken over oplossingen.”

“Creëer optimaal inzicht in de informatiestromen en werkprocessen”

In deze whitepaper lees je hoe je met een plan van aanpak in vijf stappen tot meer inzicht komt. Je leert processen overzichtelijk vast te leggen en de informatiestroom te verbeteren.

whitepaper actemium

Vanuit inzicht innoveren

Voor Bas Hazewinkel is deze nieuwe tooling van Actemium een boeiende manier om aan de basis te staan van bedrijfsinnovaties. “Zelf ben ik al meer dan 23 jaar in de industrie werkzaam. Altijd al heb ik de techniek als een middel gezien, en niet als het ultieme doel. Ik wil dus graag weten waar de klant nu staat en waar hij naartoe wil. Daarom luister ik veel en stel ik vragen. Dat is precies wat we met deze tooling doen: we brengen de status quo in beeld, zodat we vanuit inzicht en bewustwording samen op weg kunnen naar verbetering van de processen.”

Zoveel meer dan snapshot

Het modelleren van je bedrijfsprocessen is overigens een continue ontwikkeling, benadrukt hij. “We gaan eerst de huidige situatie grafisch weergeven. Je hebt hiermee een helder overzicht van je processen handen. Maar zie het niet als een snapshot. Je bedrijf is constant in beweging en dus zullen we dit beeld door de jaren heen blijven bewerken. Wie de discipline toont om dit bij te houden, heeft altijd zicht en grip op de situatie. Kortom: zo werken je via deze tooling continu aan betere processen en innovaties”, weet de Client Manager die altijd kiest voor een kwalitatieve bedrijfsvoering.