Home Solutions & Services Logistiek Klantverhalen Decostar verbetert kwaliteit en flexibiliteit met WMS en voice picking
"Foutkans vrijwel nul en beter voorbereid op piekperiodes."

Decostar verbetert kwaliteit en flexibiliteit met WMS en voice picking

Decostar – importeur van woondecoratie – streeft naar een zo hoog mogelijke efficiency en zo min mogelijk fouten. Tot zover weinig nieuws, want welk bedrijf in de logistiek wil dit niet? Maar de markt waarin Decostar opereert, zorgt voor een extra grote uitdaging, door grote pieken in het voor- en najaar. Hoe ga je daarmee om? Decostar koos voor een Actemium WMS met voice picking. “Dankzij real-time inzicht in alle informatie is de foutkans vrijwel nul en kunnen wij in piekperiodes efficiënter orders verwerken.”

Een nieuw Warehouse Management Systeem

Decostar groeit snel. Om de groei goed te kunnen managen, heeft Decostar ervoor gekozen om alle logistieke activiteiten te insourcen. Hierdoor ontstond de behoefte aan een sturend Warehouse Management Systeem. Het Actemium WMS met scanning en voice picking zorgt nu voor efficiënt en foutloos orderpicken. “Wij hebben voor Actemium gekozen vanwege de uitgebreide functionaliteit van hun WMS-oplossing”, vertelt hoofd magazijn Bastiaan Vosselman.

Maar dat was niet het enige. “Ook de mogelijkheid tot integratie van het Actemium WMS met ons Unit4 ERP-systeem was een belangrijk voordeel”, vervolgt Vosselman. “Ten slotte kozen we Actemium om de aanwezige logistieke kennis en ervaring. Zij hebben ons ook geadviseerd en geholpen alle logistieke processen te optimaliseren.”

“Het WMS helpt ons om efficiënt en foutloos te orderpicken.”

Beter voorbereid op piekperiodes

De volledige woondecoratie supply chain verwerkt grote pieken in het voor- en najaar. Decostar huurt daarvoor extra personeel in, en werkt in twee of drie ploegen. “Dankzij het WMS met voice picking en doorgevoerde procesverbeteringen, hebben wij nu zo’n 30% tot 40% minder personeel nodig tijdens de piekperiodes,” geeft Vosselman aan. “Door in ploegendiensten te werken maken wij bovendien optimaal gebruik van het beschikbare interne transport en de hardware.”

Snelle implementatie

“We zijn trots dat we onze WMS-implementatie met voice picking binnen drie maanden hebben gerealiseerd,” vertelt Vosselman. “Dat is inclusief het verhuizen van 13.000 pallets met goederen van Apeldoorn naar IJsselmuiden én maatwerkaanpassingen in de software. Daarna hebben we nog een aantal verbeteringen doorgevoerd. We kunnen nu bijvoorbeeld artikelen uit verschillende klantorders in het ERP-systeem samenvoegen om nog efficiënter te kunnen orderpicken en rijafstanden te kunnen optimaliseren.”


Wij hebben nu zo’n 30% tot 40% minder personeel nodig tijdens de piekperiodes

Projectdetails

Geleverde oplossingen
Actemium WMS
Voice picking

Integraties
Koppeling met Unit4 Multivers Extended ERP systeem

Voordelen
Meer grip op de logistiek
Realtime order informatie
Minder fouten
Hogere productiviteit

Over Decostar
Decostar is al ruim 15 jaar een importeur van woondecoratie. Vanuit een hoofdkantoor in Apeldoorn en magazijn in IJsselmuiden, leveren zij elk seizoen een ruime keuze aan stijlvolle woondecoraties voor binnen en buitengebruik. Zowel onder de bekende eigen merknaam Countryfield als private en white labels in samenwerking met grote retailklanten.

Ook fouten reduceren en efficiënter orders verwerken?

Wij zijn benieuwd naar jouw volgende logistieke stap en denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op 31888318100.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.