Home Logistiek Klantverhalen Geevers en Actemium: tevreden partners als ‘part of the deal’
"Bedienen onze klanten sneller en beter."

Geevers en Actemium: tevreden partners als ‘part of the deal’

Logistiek tag corner

Geevers Auto Parts verkoopt auto-onderdelen van 35 automerken – in verschillende prijscategorieën. Vanuit een 40.000 vierkante meter tellende opslagplaats en 100.000 artikelen op voorraad bedienen ze een groot deel van de professionele schadeherstellers in de Benelux. Actemium leverde de hardware en het netwerk voor een zeer geavanceerd orderpickproces en de afleverregistratie. "We bedienen onze klanten sneller en beter. En de facturen kloppen altijd!"

100.000 artikelen standaard op voorraad

De klanten van Geevers zijn professionele schadeherstellers in de Benelux. ‘Wij verkopen alle onderdelen van de carrosserie van een auto’, vertelt René Scheepers, manager operations bij Geevers. ‘Dat doen we voor 35 merken. We voegen continu nieuwe producten toe aan ons assortiment. Met standaard zo’n 100.000 artikelen op voorraad, is ons logistieke proces behoorlijk complex. In onze logistiek gebruiken we software en het Warehouse Management System van Centric. Alle hardware komt van Actemium. We gebruiken RF scanning voor inbound, outbound en transport. Voor het pickproces van kleingoed zetten we voicepicking in. Onze chauffeurs gebruiken de CT50 PDA’s van Honeywell. Daarmee scannen ze de goederen die de bus in en uit gaan. Dat betekent: minder administratieve handling en minder fouten op de factuur.’


Je kunt controles weglaten en de klanttevredenheid neemt toe.

Geevers handhelds, PDA’s, voice terminals en draadloos netwerk

Passend advies

‘Voor het orderpick proces hebben we Geevers geadviseerd om voice in te zetten. Ze hebben niet alleen heel veel verschillende producten, het is bij veel van die producten – zoals bumpers en spatborden – ook handig om je handen vrij te hebben. Bovendien is de return on investment interessant. Na ongeveer een jaar ben je wel uit de kosten, en vanaf dat moment ben je feitelijk aan het besparen. Doordat je pickproces betrouwbaarder is, kun je controles weglaten. En tegelijkertijd neemt de klanttevredenheid toe.’

Bezoek één van onze evenementen en laat je inspireren
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, ontmoet onze professionals en deel je ervaring met vakgenoten.
 

Geevers is verzekerd van werkende apparatuur én ze weten ze wat ze daaraan kwijt zijn..

Geevers handhelds, PDA’s, voice terminals en draadloos netwerk

Handen vrij

‘Voor het orderpick proces hebben we Geevers geadviseerd om voice in te zetten. Ze hebben niet alleen heel veel verschillende producten, het is bij veel van die producten – zoals bumpers en spatborden – ook handig om je handen vrij te hebben. Bovendien is de return on investment interessant. Na ongeveer een jaar ben je wel uit de kosten, en vanaf dat moment ben je feitelijk aan het besparen. Doordat je pickproces betrouwbaarder is, kun je controles weglaten. En tegelijkertijd neemt de klanttevredenheid toe.’

Betrouwbare apparatuur, betrouwbare partners

Bij die hardware heeft Geevers ook reparatiecontracten afgesloten. Daarmee zijn ze verzekerd van werkende apparatuur én weten ze wat de kosten zijn voor onderhoud voor de komende jaren. Ze komen dus nooit voor onaangename verrassingen te staan. Tieltjes: ‘Bij Actemium gaan we voor een hoge klanttevredenheid en partnership voor de lange termijn. Dat betekent dat we verder kijken dan alleen naar de initiële verkoop.’

René Scheepers: ‘Het contact met Actemium is prettig. Inmiddels doen we drie jaar zaken. In die tijd hebben we ook andere hardware bij Actemium aangeschaft. Hun service level is prima in orde. Daarom hebben we onlangs het servicecontract verlengd!’

Project details

Integraties
Koppeling met WMS van Centric

Over Geevers Auto Parts

Geevers is specialist op het gebied van onderdelen voor schadeherstel, zoals ruiten en non-paint producten. Van advies tot logistieke dienstverlening en van het leveren van reparatie-onderdelen tot het vervoer van schadegevoelige auto-onderdelen.

Ook jouw logistieke proces optimaliseren?

Wij zijn benieuwd naar jouw volgende logistieke stap en denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op +31(0)888318100.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.

Wil je ons (eerst) beter leren kennen?
Volg ons dan en blijf op de hoogte van onze evenementen en de ontwikkelingen in jouw én onze branche.