Home Solutions & Services Logistiek Klantverhalen Horesca Lieferink realiseert sluitende registratie emballage en retouren
"Emballage en retouren nu beter volgen."

Sluitende emballage- en retourenregistratie voor Horesca Lieferink

Horesca Lieferink – horeca groothandel in food, non-food en dranken – kent een complex logistiek proces, mede door statiegeld op verpakkingen. “De registratie van alle uitgaande en inkomende emballage wilden wij zowel sneller als foutloos verwerken.” Het doel: meer inzicht in het emballage-proces en een verhoging van de professionaliteit richting klanten.

Naar een sluitende emballageregistratie

Horesca Lieferink levert vanuit Twello en Zeist een groot assortiment (vers)producten aan restaurants, cafetaria’s, recreatiebedrijven, (sport)kantines en instellingen. Veel van de orders bevatten producten in fusten, kratten en rolcontainers met statiegeld. Aan Actemium de vraag om mee te denken over een oplossing om de stroom van emballageproducten beter te kunnen volgen. “Na de succesvolle implementatie van voice picking hebben wij Actemium gevraagd om een oplossing te bedenken voor een sluitende emballageregistratie. Inclusief het integreren daarvan met ons Navision ERP-systeem,” vertelt ICT-manager Irma Renes.

Wij wilden onze uitgaande en inkomende emballage sneller en foutloos verwerken.

Hogere efficiency

Een digitaal systeem met een mobiele scanoplossing biedt uitkomst. “Het digitaal registreren van alle emballage voorkomt discussies met klanten, omdat de uitgifte en ontvangst ervan voortaan voor beide partijen inzichtelijk zijn,” vervolgt Renes. “Onze chauffeurs registreren zowel het afleveren als het ophalen van alle emballageproducten met een mobiele computer (PDA). De klant tekent digitaal. Dit bespaart tijd en kosten in vergelijking met papieren bonnen.”

Minder fouten

“Bovendien voorkomen we fouten”, stelt Renes. “Dit is minstens zo belangrijk, omdat klanten direct de correcte factuur ontvangen. Zo verbeteren we de professionaliteit richting onze klanten. Bijkomend voordeel is dat we dezelfde oplossing kunnen inzetten voor het registreren van retourartikelen.”


Wij verhogen nu de professionaliteit richting klanten.

Terugkijken op een geslaagd project

“We zijn sneller live gegaan met het digitaliseren van onze emballageverwerking en retouren dan verwacht”, zegt hoofd logistiek Toon van ’t Erve. “Dit danken we vooral aan een goede voorbereiding en pragmatische aanpak. Daarbij zijn wij super begeleid door Actemium. De mensen van Actemium hebben tijdens het gehele project goed ingespeeld op onze behoeften en wensen. Tenslotte heeft ook onze resultaatgerichte manier van intern samenwerken en communiceren bijgedragen aan dit succesvolle automatiseringsproject.”

Projectdetails

Geleverde oplossingen
Mobiele aflever app
Mobiele computers
Mobiel platform voor Dynamics NAV

Integraties
Koppeling met Microsoft Dynamics NAV ERP systeem

Voordelen
Professionaliteit richting klanten verhogen
Minder administratieve handelingen
Foutloze facturatie naar klanten
Minder afschrijvingen op emballage

Over Horesca Lieferink
Horesca Lieferink is al ruim 50 jaar een groothandel in food, non-food en dranken voor de horeca. Bij alle activiteiten van dit familiebedrijf staat het leveren van kwaliteit voor klanten centraal. Door het aanbod steeds lekkerder, verrassender en leuker te maken, onder andere met verse ambachtelijke streekproducten, blijft het bedrijf zich in de markt onderscheiden.

Ook een sluitende emballageregistratie realiseren?

Wij zijn benieuwd naar jouw volgende logistieke stap en denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op 31888318100.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.