Home Solutions & Services Logistiek Klantverhalen Horesca Lieferink realiseert sluitende registratie emballage en retouren
"professionaliteit richting klanten steeds verder verhogen."

Horesca Lieferink realiseert sluitende registratie emballage en retouren

Horesca Lieferink, groothandel in food, non-food en dranken, heeft de registratie van emballage en retouren gedigitaliseerd met een mobiele scanoplossing. Sindsdien is de kans op fouten tot nihil gereduceerd en de efficiency aanzienlijk verbeterd. "Real-time inzicht in het emballage-proces is noodzakelijk om de professionaliteit richting klanten steeds verder te verhogen."

Foutkans minimaliseren

Horesca Lieferink levert vanuit Twello en Zeist een groot assortiment (vers)producten aan restaurants, cafetaria’s, recreatiebedrijven, (sport)kantines en instellingen. “Na de succesvolle implementatie van voice picking hebben wij Actemium gevraagd een oplossing te adviseren voor een sluitende emballageregistratie,” vertelt ICT-manager Irma Renes. “Inclusief het integreren daarvan met ons Navision ERP-systeem. Wij leveren elke dag honderden orders, waarvan een deel in fusten, kratten en rolcontainers met statiegeld. De registratie van alle uitgaande en inkomende emballage wilden wij zowel sneller als foutloos verwerken.”

Wij wilden onze uitgaande en inkomende emballage sneller en foutloos verwerken.

Digitaal registreren emballage en retourartikelen

“Het digitaal registreren van alle emballage voorkomt discussies met klanten, omdat de uitgifte en ontvangst ervan voortaan voor beide partijen transparant inzichtelijk zijn,” vervolgt Renes. “Onze chauffeurs registreren zowel het afleveren als ophalen van alle emballageproducten met een mobiele computer (PDA), waarvoor de klant digitaal tekent. Diezelfde oplossing gebruiken wij voor het registreren van retourartikelen. Behalve tijd- en kostenbesparingen in vergelijking met papieren bonnen, is fouten voorkomen het belangrijkste businessvoordeel. Door direct de correcte factuur te sturen verbeteren wij namelijk ook onze professionaliteit richting klanten.”

Geleerde lessen

“Terugkijkend op het digitaliseren van onze emballageverwerking en retouren hebben vooral een goede voorbereiding en pragmatische aanpak ervoor gezorgd dat wij sneller dan verwacht live zijn gegaan,” zegt hoofd logistiek Toon van ’t Erve. “Daarbij zijn wij super begeleid door Actemium, die tijdens het gehele project goed heeft ingespeeld op onze behoeften en wensen. Tenslotte heeft ook onze resultaatgerichte manier van intern samenwerken en communiceren bijdragen aan dit succesvolle automatiseringsproject.”


Wij verhogen nu de professionaliteit richting klanten.

Projectdetails

Geleverde oplossingen
Mobiele aflever app
Mobiele computers
Mobiel platform voor Dynamics NAV

Integraties
Koppeling met Microsoft Dynamics NAV ERP systeem

Voordelen
Professionaliteit richting klanten verhogen
Minder adminstratieve handelingen
Foutloze facturatie naar klanten
Minder afschrijvingen op emballage

Over Horesca Lieferink
Horesca Lieferink is al ruim 50 jaar een groothandel in food, non-food en dranken voor de horeca. Bij alle activiteiten van dit familiebedrijf staat het leveren van kwaliteit voor klanten centraal. Door het aanbod steeds lekkerder, verrassender en leuker te maken, onder andere met verse ambachtelijke streekproducten, blijft het bedrijf zich in de markt onderscheiden.

Ook een sluitende emballageregistratie realiseren?

Wij denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op +31(0)888 318 100.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.