Home Solutions & Services Logistiek Klantverhalen Kruitbosch verbetert productiviteit en foutpercentage met voice picking
"Meer werk, met het zelfde aantal mensen."

Kruitbosch verbetert productiviteit en foutpercentage met voice picking

De klanten van Kruitbosch stellen steeds hogere eisen aan levertijden en service. Kruitbosch gingen daarom op zoek naar een flexibele logistieke oplossing voor papierloos orderpicken. Die hebben ze gevonden in voice picking. "Voice picking stelt ons in staat om met hetzelfde aantal mensen meer werk te verrichten, met een hogere betrouwbaarheid."

Super snel leveren

Kruitbosch is een totaalleverancier voor fietsspeciaalzaken in Nederland en in België. De klanten van Kruitbosch stellen steeds hogere eisen aan levertijden en service.

“Onze klanten kunnen tot 17.00 uur bestellen en de volgende dag de bestelling in huis hebben”, vertelt Mede-eigenaar Martin Kruitbosch. “Hierdoor hebben we in ons magazijn maar een korte tijd om de orders te verwerken. We gingen daarom op zoek naar een flexibele logistieke oplossing voor papierloos orderpicken. Die hebben we gevonden in voice picking, spraakgestuurd orderpicking.”

We hebben in ons magazijn maar een korte tijd om de orders te verwerken.

Papierloos werken met WMS van Dynamics AX

Wij maken gebruik van de WMS module van ons ERP systeem; Dynamics AX van leverancier Blue horseshoe. Actemium levert het systeem voor voice picking, en kan via een directe koppeling integreren in AX via de koppeling van Blue horseshoe. Hier kunnen wij de voice taken zelf beheren in AX, net als onze scan functionaliteit.

Productiviteit medewerkers gestegen met 30%

“De automatisering van het logistieke proces heeft direct veel voordelen opgeleverd. Waar voorheen vier processtappen nodig waren om orders uit te leveren, zijn dit er nu nog twee. Voor het gebruik van voice moest de order worden gepickt, gecontroleerd, ingepakt en verzendklaar gemaakt. Nu is het niet meer nodig om iedere order te controleren en is het inpakken en verzendklaar maken één proces geworden. Voor de implementatie liepen wij maximaal 3 orders tegelijk. Nu 16. Dit reduceert de looptijden enorm.”

“Door de implementatie van voice picking hebben we de productiviteit van alle medewerkers met maar liefst 30% verhoogd. Het foutpercentage is gehalveerd: we zitten nu op een percentage van minder dan 0,05%.”

Altijd de handen vrij

De medewerkers van Kruitbosch reageerden uitermate positief op de invoering van voice picking. Ze werden op een vroeg moment meegenomen in het proces en leverden hun bijdrage aan een succesvolle implementatie. Henk Jan Mulder (orderpicker): “Met de introductie van voice picking werd mijn werk eigenlijk veel makkelijker. Ik heb nu altijd mijn handen vrij en kan eenvoudig de producten pakken. Niemand heeft heimwee naar het oude systeem van papieren picklijsten. Ik kan het iedereen aanraden.”

Ook Arjen Rouw (teamleider magazijn) is enthousiast. “Door Vocollect is de kans op misgrijpen in het orderpicken erg klein geworden. Dat zie je terug in het gehalveerde foutpercentage. Daardoor is de controleslag uit het proces gehaald, puur omdat we nu zo strak picken.”


Voor de implementatie liepen wij maximaal 3 orders tegelijk. Nu 16. Dit reduceert de looptijden enorm.

Betrouwbare levering

Het resultaat? Rust op de werkvloer, minder hectiek, meer inzicht in de status van orders én betrouwbare levering. “Van elke tien fouten die we vroeger maakten, maken we er nu nog maar één”, zegt Nijenhuis trots. “Klanten merken dat verschil, zeker ten opzichte van onze concurrenten. Ook intern zien we verbetering: chauffeurs hoeven nauwelijks pakketten terug te halen, de binnendienst krijgt minder klachten en onze medewerkers hebben meer vertrouwen in de logistieke operatie.”

Projectdetails

Geleverde oplossingen
Voice picking, handsfree orderpicken
Draadloos netwerk
Mobiele computers

Integraties
Koppeling met Dynamics AX van Blue horseshoe

Voordelen
Minder processtappen nodig
Super snel leveren
Efficienter picken
Minder pickfouten

Over Kruitbosch
Kruitbosch heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld van groothandel in fietsen en accessoires tot retailpartner voor fietsspeciaalzaken. Bij alles wat we doen stellen we de consument centraal. De consument blij maken met mooie fietsproducten: dat is ons doel. Vanuit onze kernwaarden ‘betrokken’, ‘betrouwbaar’ en ‘dynamisch’ zijn we altijd bezig met het verbeteren van de kwaliteit van onze producten, diensten en medewerkers. Onze passie voor fietsen en sportiviteit is de verbindende factor in ons bedrijf.

Ook jouw logistiek proces versnellen?

Wij denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op +31(0)888 318 100.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.