Home Logistieke automatisering Klantverhalen MediReva verzamelt meerdere orders tegelijk met Pick to Cart
"Verzamelen vrijwel foutloos negen orders tegelijk."

MediReva verzamelt meerdere orders tegelijk met Pick to Cart

Farmacie tag corner Logistiek tag corner

MediReva, leverancier van medische hulpmiddelen en verzorgingsmaterialen, optimaliseerde de inbound en outbound magazijnprocessen met ‘pick-to-cart’ en een WMS. Deze automatiseringsoplossing vergroot de efficiency van het orderpicken en minimaliseert de kans op het maken van fouten. “Onze magazijnmedewerkers kunnen nu vrijwel foutloos alle producten voor negen orders tegelijkertijd verzamelen”, zegt Supply Chain Manager Raymond Leenders.

Digitaliseren en automatiseren noodzaak voor groei

MediReva levert jaarlijks bijna een miljoen pakketten met verzorgingsmaterialen voor o.a. stoma, continentie en retentie, wondbehandeling, medische- en sondevoeding en diabetes. Omdat de omzet in vier jaar tijd verdubbelde en het familiebedrijf succesvol wil blijven groeien, zijn ze op zoek gegaan naar een oplossing om de magazijnprocessen te digitaliseren en te automatiseren. “Wij zijn dit jaar overgestapt van bestellingen verzamelen met papieren lijsten naar multi-order-picking met een pick-to-cart-oplossing.”, vertelt Leenders. “Als gevolg daarvan nam de leverbetrouwbaarheid toe, omdat er bijna geen fouten meer worden gemaakt.”

We maken bijna geen fouten meer. Onze leverbetrouwbaarheid nam toe.

MediReva verzamelt meerdere orders tegelijk met Pick to Cart

Routegestuurd orderpicken met Pick-to-Cart

Bij MediReva wordt het multi-order-picking aangestuurd door een WMS van Actemium. Deze logistieke software is geïntegreerd met het al aanwezige Navision ERP-systeem. “Aantoonbare ervaring met zo’n ERP-koppeling was een belangrijk selectiecriterium voor onze leverancierskeuze.”, aldus Leenders. “Verder zochten wij een flexibel uitbreidbaar WMS en een betrokken samenwerkingspartner. Onze mensen ervaren het nieuwe routegestuurd orderpicken als veel prettiger werken. Verder verloopt ook het inwerken van nieuwe en tijdelijke medewerkers daardoor aanzienlijk eenvoudiger. Behalve voor het picken van alle klantorders gaan wij medio 2020 de Actemium-oplossing tevens gebruiken voor het herbevoorraden van ons magazijn.”

Actemium is jouw strategische partner in logistieke automatisering
Groot en toch dichtbij. Met expertise in uiteenlopende logistieke oplossingen. We begeleiden je van advies tot ontwerp, via bouw en integratie, tot onderhoud en optimalisatie. Met onze visie op logistiek, kennis en implementatiekracht bouwen we samen aan de toekomst van jouw logistiek.

Gefaseerde implementatie

Omdat de overstap naar digitaal multi-orderpicken ingrijpend is voor een snelgroeiend bedrijf, implementeerde MediReva de nieuwe automatiseringsoplossing gefaseerd. “Wij hebben mede voor Actemium gekozen na een referentiebezoek bij een bedrijf dat met een vergelijkbare oplossing werkt.”, zegt Leenders. “Daar konden onze mensen zelfs live meewerken. Verder heeft Actemium vanaf het eerste contact kritisch meedenkend en open met ons gecommuniceerd, waardoor er een goede vertrouwensrelatie is ontstaan. Momenteel zijn wij bezig met de tweede fase, waarin het WMS breder wordt ingezet en nog scanners worden toegevoegd om te voldoen aan de traceerbaarheidseisen voor de nieuwe internationale Medical Device Regulation.”

Onze mensen ervaren het nieuwe routegestuurd orderpicken als veel prettiger werken.

MediReva verzamelt meerdere orders tegelijk met Pick to Cart

Projectdetails

Geleverde oplossingen
Actemium WMS/WCS
Pick-to-Cart

Integraties
Koppeling met Navision ERP-systeem

Medireva
MediReva is een Limburgs familiebedrijf dat al 40 jaar medische hulpmiddelen en verzorgingsmaterialen levert van Gronsveld tot Groningen. Gedreven door de missie om mensen met een medische aandoening of verminderde mobiliteit in staat te stellen meer uit hun dag te halen, onderscheidt het bedrijf zich in de markt met persoonlijke aandacht en professionele dienstverlening voor consumenten en zorgprofessionals. De MediReva Groep is gevestigd in Maastricht en beschikt in Gronsveld over een modern centraal distributiecentrum, met een oppervlakte van 12.000 m2.

Ideeën uitwisselen?

We zijn benieuwd naar jouw volgende stap en denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of neem contact op met een van onze experts.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.

Wil je ons (eerst) beter leren kennen?
Volg ons dan en blijf op de hoogte van onze evenementen en de ontwikkelingen in jouw én onze branche.