Waarvoor zijn controlegetallen bij voice picking?
Als je je oriënteert op voice picking hoor je al snel over controlegetallen of check digits. Waar zijn ze voor? En hoe verhogen ze de betrouwbaarheid van jouw pickproces?
Pakfouten voorkomen
Bij papierloos en gestuurd orderpicken worden jouw medewerkers regel voor regel naar de juiste gang en magazijnlocatie gestuurd om goederen te picken. Om pickfouten te voorkomen moeten de orderpickers de picklocatie bevestigen. Bijvoorbeeld door deze te scannen met een handheld computer. Het systeem geeft dan aan of ze bij de juiste locatie staan.
Controlegetallen of check digits
Bij voice picking dragen orderpickers geen handheld en hebben ze hun handen en ogen vrij voor het daadwerkelijke picken. Scannen is daardoor geen optie. Daarom staan op de locaties controlegetallen die corresponderen met de magazijnlocaties. Als de orderpicker het controlegetal opnoemt, weet het systeem of de orderpicker bij de juiste locatie staat.
Tips
- Plaats dezelfde controlegetallen in jouw magazijn nooit vlak naast of tegenover elkaar
- Heb je een beperkt assortiment met veel verkochte producten? Werk dan met meerdere controlegetallen per locatie die je dagelijks of wekelijks rouleert. Zo voorkom je dat jouw medewerkers de controlegetallen uit hun hoofd opnoemen
- Is een validatie op magazijnlocatie niet voldoende? Kies er dan voor om jouw medewerkers (een deel van) het artikelnummer te laten opnoemen
- Controlegetallen zijn ook zeer geschikt om orders uit te sorteren in verschillende bakken tijdens multi order picken
Meer weten of advies?
Wij zijn benieuwd naar jouw volgende logistieke stap en denken er graag over mee!
Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op +31(0)888318100.
"*" indicates required fields
Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.
Bezoek één van onze evenementen en laat je inspireren
Kom naar de updatesessie over de ontwikkelingen van Actemium WMS! Maak kennis met de nieuwste technische en functionele verbeteringen en zet de volgende stap in functionaliteit, beheer en performance. Tijdens de updatesessie ervaar je zelf wat een upgrade van jouw Actemium WMS je kan opleveren.
Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen in logistieke automatiseringsoplossingen? Kom naar de ICT en Logistiek en laat je inspireren!
De resultaten die we samen met onze klanten hebben bereikt
“Met onze scanoplossing kunnen wij vier tot vijf keer sneller orderpicken voor online klanten.”
“Behalve moderniseren wilden wij ook meer standaardiseren en het operationele beheer efficiënter gaan organiseren.”
“We werken in onze crossdockoperatie nu efficiënter. En belangrijker: we kunnen de temperatuur nóg beter controleren.”
Het nieuws uit jouw én onze branche
In jouw organisatie werken jullie met Microsoft Dynamics 365 Business Central. Veel processen zijn daardoor prima op orde – zeker de administratieve. Maar soms mis je specifieke functionaliteiten om de logistieke processen optimaal te ondersteunen. Vaak kun je meer uit Microsoft Dynamics 365 Business Central halen. Benieuwd hoe?
Snel inspelen op veranderende klantvragen. De efficiëntie nog verder verhogen door aanpassingen in je logistieke processen. Of flexibel omgaan met verschillende typen orders. Actemium WMS ondersteunt je daarbij. En jij hebt de touwtjes in handen, omdat je steeds meer zelf configureert. Zonder tussenkomst van Actemium.
Als logistiek manager bij groothandels en distributiecentra zoek je naar material handling oplossingen om je processen te verbeteren. Ga voor first time right in jouw automatiseringsvraagstuk.