Home Solutions & Services Logistiek Oplossingen ERP papierloos & mobiel Actemium ERP mobility platform: Jouw ERP digitaal en mobiel op de werkvloer!
Jouw ERP digitaal en mobiel op de werkvloer!

Actemium ERP mobility platform

Klanten worden steeds veeleisender, kosten hoger en wet- en regelgeving strenger. Om deze uitdagingen aan te kunnen wil je dat jouw medewerkers efficiënt, transparant en foutloos werken. Kies daarom voor papierloze processen met het Actemium ERP mobility platform. Hiermee breng je jouw ERP-systeem digitaal en mobiel naar de werkvloer in jouw fabriek, magazijn en buitendienst.

Papierloze logistiek en fabriek!

Met Actemium ERP mobility platform krijgen jouw magazijn- en fabrieksmedewerkers een mobiele computer, zoals een hand- of heftruckterminal met barcodescanner of een voiceterminal. Via het mobiele apparaat communiceren je medewerkers rechtstreeks met jouw ERP-systeem. Zo wordt hun werk volledig papierloos aangestuurd.

Efficiënter werken, meer inzicht

Papierloos werken zorgt voor minder administratieve lasten. En door de stap voor stap begeleiding en real-time validatie maken je medewerkers minder fouten. Zo zijn ook tijdrovende controles niet langer nodig. Tegelijkertijd registreren de mobiele computers direct jouw goederenbewegingen, productie in- en output en orderpickproces in je ERP. Zo zijn voorraden en statussen van orders altijd up-to-date. En kun je efficiënt plannen en bijsturen.

Actemium ERP mobility platform

Voordelen van papierloos werken in logistiek en productie

  • Minder administratieve lasten
  • Minder fouten en tijdrovende controles
  • Real-time inzicht in voorraden en statussen van orders
  • Voldoen aan kwaliteitsstandaarden en wet- en regelgeving van (SSCC) labeling en traceerbaarheid
  • Meer flexibiliteit bij inzet personeel

De resultaten die we samen met onze klanten hebben bereikt 
Hier lees je de verhalen van onze klanten en de resultaten die we samen hebben bereikt. Hoe mooi is het als we elkaar in de logistiek kunnen helpen en van elkaar kunnen leren? 

De zekerheid van bewezen standaarden

Ons Actemium ERP mobility platform bestaat uit standaard softwarecomponenten zoals RFgen, Nicelabel en Vocollect voice. Deze zorgen ervoor dat je papierloos met jouw ERP kan werken en automatisch labels print. Je krijgt daarmee bewezen standaarden die wereldwijd worden gebruikt en ondersteund.

Mathot verbetert orderpicking met voice
Melano vervangt robot door orderpickers met handscanners

Standaard gecertificeerde ERP integraties

Gebruik jij één van onderstaande ERP-systemen? Dan verbinden we de mobiele scanners met jouw ERP-systeem via integration suites met gecertificeerde koppelingen en voorgedefinieerde standaard transacties. Als het nodig is passen we de workflows en gebruikersschermen flexibel aan. Zo zorgen we dat onze oplossing perfect past bij jouw operationele processen.

Een oplossing op maat

We bieden ook maatwerk integraties. Bijvoorbeeld met een ander ERP-systeem, laboratoriuminformatiebeheersysteem of systeem voor receptbeheer. We maken dan gebruik van webservices, bestandsuitwisseling, koppelingen op connectoren of een directe verwerking in de user interface van jouw pakket door middel van screenmapping en screenscraping. Ook ondersteunen wij jouw bestaande Enterprise service bus integratieplatformen, zoals Biztalk, SAP PI of Ibolt. Ons uitgangspunt is altijd een real-time koppeling met jouw host systemen. Maar als je dat wilt, is het ook mogelijk om data lokaal te bufferen.

Hardware onafhankelijke oplossing

Onze oplossing is hardware-onafhankelijk en werkt met alle mobiele computers, voiceterminals, labelprinters en (mobiele) operating systemen. Daarnaast integreren we jouw weegschalen, vaste scanners, sensoren op machines, pick-to-lightoplossing en systemen voor automatisch transport en opslag. Zo blijven we samen jouw processen steeds verder optimaliseren.

Geevers handhelds, PDA’s, voice terminals en draadloos netwerk

Extra functionaliteiten

Wil je nog een stap verder, dan bieden we verschillende extra functionaliteiten die in je ERP ontbreken of niet zijn ingericht.

  • Ordermanagement — voor het prioriteren, bundelen en splitsen van verkooporders en inzicht in de prestaties van jouw processen en medewerkers
  • Geavanceerde WMS functionaliteit — zoals de registratie van logistieke eenheden, locatiebeheer, sturing op locatie- en artikelkenmerken en slimme inruim- en orderpickstrategieën
  • Labelprintmanagement
  • Productieregistratie

Bezoek één van onze evenementen en laat je inspireren
Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, ontmoet onze professionals en deel je ervaring met vakgenoten.
 

Ideeën uitwisselen?

Wij zijn benieuwd naar jouw volgende logistieke stap en denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op +31(0)888318100.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.

Wil je ons (eerst) beter leren kennen?
Volg ons dan en blijf op de hoogte van onze evenementen en de ontwikkelingen in jouw én onze branche.