Home MES/MOMS Nieuws Inspelen op voedingstrends in de AGF-sector
Digitale transformatie maakt en houdt je slagvaardig in een snel veranderende consumentenmarkt
Inspelen op voedingstrends in de AGF-sector
MES / MOMS tag corner

Consumenten worden kritischer ten aanzien van wat ze eten. Dit vergt veel van producenten in de AGF-sector. Heb jij al zicht op de huidige voedingstrends? Benieuwd hoe je uitdagingen om kunt zetten in kansen?

Een goede gezondheid vinden we belangrijk. Onze vrije tijd willen we besteden aan dingen die we leuk vinden. We zijn ons bewust van de gevolgen van klimaatverandering. Allemaal zaken die direct van invloed zijn op ons eetpatroon.

Actuele voedingstrends

We kiezen voor verse, gevarieerde voeding en vervangen steeds vaker snoep en snacks door groente en fruit. Ook vleesvervangende producten zijn populair. Voor koken nemen we graag de tijd, bijvoorbeeld in het weekend. Doordeweeks kiezen we voor gemak: maaltijdboxen met verse ingrediënten, voorgesneden groenten en fruit en kant-en-klare maaltijden. Online boodschappen doen en eten bestellen vinden we steeds normaler. Inclusief het real time volgen en thuis laten bezorgen van onze bestelling.

AGF

Een uitdaging?

Dat is het zeker! Voor jou als producent in de AGF-sector wordt het nog belangrijker om snel te produceren, in kleine batches en met korte omsteltijden. Je productiemachines moeten hoog beschikbaar zijn. Goed ingerichte productie-, onderhouds- en administratieve processen zijn van cruciaal belang. Naast natuurlijk alle andere zaken waar je rekening mee moet houden: voedselveiligheid, (kosten)efficiëntie en duurzaamheid.

Blog: Kansen verzilveren in de AGF-sector
Producent in de AGF-sector? Actuele voedingstrends bieden je de mogelijkheid om je positie te versterken. Een MES/MOMS-oplossing helpt je deze kans te verzilveren.

Een kans!

Dit uitdagende speelveld biedt volop kansen om jezelf nog sterker in de markt te positioneren. Steeds vaker gaan leveringen in plaats van naar de supermarkt rechtstreeks naar de consument. Hierdoor kun je je logistieke keten verduurzamen en verkorten. Doordat je dichter op je eindklanten zit, blijf je ook beter op de hoogte van hun wensen.

Maar hoe?

Wellicht heb je al (een deel van) je productieomgeving geautomatiseerd. Dan sta je goed gesteld om in een volgende stap te digitaliseren. Deze stap – jouw digitale transformatie – maakt en houdt je slagvaardig in een snel veranderende consumentenmarkt.

Meer weten?
Neem contact op met onze expert voor meer informatie hoe wij jou in de AGF-sector kunnen ondersteunen.
Wiljam van der Locht
Client Manager segment Food - Veghel
[javascript protected email address]
+31 (0)6 50 99 66 79

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Een kop koffie drinken met experts uit jouw regio?
Neem contact op met één van de experts uit jouw regio voor meer informatie over onze oplossingen.
Arjan Haagmans
Business Unit Manager - Zwijndrecht
[javascript protected email address]
+31 (0)6 30 42 75 90