Home Solutions & Services Logistiek Klantverhalen Horesca Lieferink verhoogt leverbetrouwbaarheid met voice picking
"Besparen 80 uur per week aan controlewerkzaamheden."

Horesca Lieferink verhoogt leverbetrouwbaarheid met voice picking

Horesca Lieferink – horeca groothandel in food, non-food en dranken – wilde sneller leveren en tegelijkertijd de kans op fouten minimaliseren. Dankzij voice picking is dat gelukt. De leverbetrouwbaarheid ging sterk omhoog – de tijd die nodig was voor controles omlaag. "Met voice picking besparen we 80 uur per week aan controlewerkzaamheden."

Hogere leverbetrouwbaarheid

Horesca Lieferink levert vanuit Twello en Zeist een groot assortiment (vers)producten aan restaurants, cafetaria’s, recreatiebedrijven, (sport)kantines en instellingen. “Wij zijn van papieren opdrachtbonnen overgestapt naar voice picking, inclusief de integratie daarvan met ons Navision ERP-systeem. Daarmee hebben we onze interne logistieke processen sterk verbeterd,” vertelt ICT-manager Irma Renes. “Behalve dat wij met voice picking een groeiend aantal klantorders aanzienlijk sneller kunnen verwerken, is het belangrijkste resultaat onze hogere leverbetrouwbaarheid.”

Daarnaast heeft voice picking voor Horesca Lieferink nog een aantal andere grote voordelen.

Wij wilden met voice picking klantorders sneller verwerken met een hogere leverbetrouwbaarheid.

Grote tijdsbesparing

“Wij hebben producten die veel op elkaar lijken, zoals gehaktkruiden met en zonder zout, waarin orderpickers zich vroeger regelmatig vergisten,” vertelt hoofd logistiek Toon van ’t Erve. “Sinds wij op de laatste drie cijfers van de EAN-code picken, zijn die fouten echter uitgesloten. Dat bespaart maar liefst 80 uur per week aan controlewerkzaamheden.” Een andere wijziging in het proces zorgde eveneens voor tijdwinst. “Vroeger werden alle orders door één persoon verzameld, die zich voor producten uit de vriesruimte moest verkleden. Nu worden alle orders verdeeld over vier of vijf medewerkers, die in verschillende magazijngebieden werken. Ook daarmee besparen wij tijd.”

Kortere inwerktijd, meer flexibiliteit

“Verder werken wij nieuwe medewerkers voortaan aanzienlijk sneller in”, geeft Irma Renes aan. “Met de papieren bonnen duurde dat bijna een week, terwijl ze nu al na een half uur operationeel zijn. Een ander voordeel van onze voice picking-oplossing is dat wij later in het proces de prioriteit en volgorde van het orderverwerkingsproces kunnen optimaliseren.”


Nieuwe medewerkers zijn nu al na een half uur operationeel.

Project uit het boekje

“Het voice picking-project zijn is sneller live gegaan dan verwacht. We hebben ons goed voorbereid, en zijn gegaan voor een pragmatische aanpak. Bovendien zijn we door Actemium deskundig begeleid,” vervolgt Renes. “Kortom, deze automatiseringsoplossing is vanaf de eerste dag een groot succes. Een project uit het boekje.”

Projectdetails

Integraties
Koppeling Microsoft Dynamics NAV ERP systeem

Voordelen
Verminderen van pickfouten
Elimineren controle werkzaamheden
Makkelijker werken met tijdelijk personeel en uitzendkrachten
Verminderen administratieve handelingen

Over Horesca Lieferink
Horesca Lieferink is al ruim 50 jaar een groothandel in food, non-food en dranken voor de horeca. Bij alle activiteiten van dit familiebedrijf staat het leveren van kwaliteit voor klanten centraal. Door het aanbod steeds lekkerder, verrassender en leuker te maken, onder andere met verse ambachtelijke streekproducten, blijft het bedrijf zich in de markt onderscheiden.

Ook jouw leverbetrouwbaarheid verhogen?

Wij zijn benieuwd naar jouw volgende logistieke stap en denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op 31888318100.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.