Home Solutions & Services Logistiek Klantverhalen Horesca Lieferink verhoogt leverbetrouwbaarheid met voice picking
"Besparen 80 uur per week aan controlewerkzaamheden."

Horesca Lieferink verhoogt leverbetrouwbaarheid met voice picking

Horesca Lieferink, groothandel in food, non-food en dranken, heeft de ontvangst en uitslag van alle producten geautomatiseerd met scanning en voice picking. Het belangrijkste voordeel daarvan is een hogere leverbetrouwbaarheid richting klanten, omdat de foutkans tot nihil is gereduceerd. "Wij besparen met voice picking 80 uur per week aan controlewerkzaamheden."

Hogere leverbetrouwbaarheid

Horesca Lieferink levert vanuit Twello en Zeist een groot assortiment (vers) producten aan restaurants, cafetaria’s, recreatiebedrijven, (sport)kantines en instellingen. “Wij zijn vanaf papieren opdrachtbonnen overgestapt naar voice picking, om onze interne logistieke processen te optimaliseren,” vertelt ICT-manager Irma Renes. ‘Inclusief de integratie daarvan met het Navision ERP-systeem. Behalve dat wij met voice picking een groeiend aantal klantorders aanzienlijk sneller kunnen verwerken, is het belangrijkste resultaat onze hogere leverbetrouwbaarheid.”

Wij wilden met voice picking klantorders sneller verwerken met een hogere leverbetrouwbaarheid.

Besparing van 80 uur per week aan controlewerkzaamheden

“Wij hebben producten die veel op elkaar lijken, zoals gehaktkruiden met en zonder zout, waarin orderpickers zich vroeger regelmatig vergisten,” vertelt hoofd logistiek Toon van ’t Erve. “Sinds wij op de laatste drie cijfers van de EAN-code picken, zijn die fouten echter uitgesloten. Dat bespaart maar liefst 80 uur per week aan controlewerkzaamheden, oftewel twee FTE. Verder werden alle orders vroeger door één persoon verzameld, die zich voor producten uit de vriesruimte moest verkleden. Nu worden alle orders verdeeld over vier of vijf medewerkers, die in verschillende magazijngebieden werken. Ook daarmee besparen wij tijd.”

Geleerde lessen

“Terugkijkend op het voice picking-project zijn wij door een goede voorbereiding, pragmatische aanpak en deskundige begeleiding van Actemium sneller dan verwacht live gegaan,” vervolgt Renes. “Verder werken wij nieuwe medewerkers voortaan aanzienlijk sneller in. Met de papieren bonnen duurde dat bijna een week, terwijl ze nu al na een half uur operationeel zijn. Een ander voordeel van onze voice picking-oplossing richting klanten is het feit dat wij later in het proces de prioriteit en volgorde van het orderverwerkingsproces kunnen optimaliseren. Kortom, deze automatiseringsoplossing is vanaf de eerste dag een groot succes.”


Nieuwe medewerkers zijn nu al na een half uur operationeel.

Projectdetails

Integraties
Koppeling Microsoft Dynamics NAV ERP systeem

Voordelen
Verminderen van pickfouten
Elimineren controle werkzaamheden
Makkelijker werken met tijdelijk persooneel en uitzendkrachten
Verminderen administratieve handelingen

Over Horesca Lieferink
Horesca Lieferink is al ruim 50 jaar een groothandel in food, non-food en dranken voor de horeca. Bij alle activiteiten van dit familiebedrijf staat het leveren van kwaliteit voor klanten centraal. Door het aanbod steeds lekkerder, verrassender en leuker te maken, onder andere met verse ambachtelijke streekproducten, blijft het bedrijf zich in de markt onderscheiden.

Ook jouw leverbetrouwbaarheid verhogen?

Wij denken er graag over mee!

Stel daarom hier je vraag. Of bel ons op +31(0)888 318 100.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij vinden het van belang dat zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoonsgegevens. Daarom hebben wij in ons privacystatement voor je uiteengezet hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten je hebt. Via bovenstaande checkbox geef je akkoord op het verwerken van jouw persoonsgegevens.